
FOR PUBLICATION

UNITED STATES COURT OF APPEALS

 FOR THE NINTH CIRCUIT

THE ASSOCIATED PRESS, a New York

corporation; IDAHO STATESMAN

PUBLISHING, LLC, a Delaware limited

liability company doing business as The

Idaho Statesman; LEE ENTERPRISES,

INCORPORATED, a Delaware

corporation doing business as The Times-

News; THE IDAHO PRESS CLUB, INC.,

an Idaho corporation; PIONEER

NEWSPAPERS, INC., a Nevada

corporation doing business as Idaho Press-

Tribune, Idaho State Journal, Standard

Journal, Teton Valley News, The News-

Examiner, The Preston Citizen, and

Messenger Index; TPC HOLDINGS, INC.,

an Idaho corporation doing business as

Lewiston Tribune and Moscow-Pullman

Daily News; BAR BAR INC., an Idaho

corporation doing business as Boise

Weekly; COWLES PUBLISHING

COMPANY, a Washington corporation

doing business as The Spokesman-Review;

IDAHOANS FOR OPENNESS IN

GOVERNMENT, INC., an Idaho non-

profit corporation,

                     Plaintiffs - Appellants,

   v.

C.L. “BUTCH” OTTER, in his official

capacity as the Governor of the State of

No. 12-35456

D.C. No. 1:12-cv-00255-EJL

ORDER AMENDING

OPINION

FILED
JUN 09 2012

MOLLY C. DWYER, CLERK
U.S. COURT OF APPEALS



-2-

Idaho; ROBIN SANDY, in her official

capacity as Chairman of the Idaho Board

of Correction; HOWARD G. “J.R.” VAN

TASSEL, in his official capacity as

Secretary of the Idaho Board of

Correction; JAY NIELSEN, in his official

capacity as Vice Chairman of the Idaho

Board of Correction; BRENT REINKE, in

his official capacity as the Director of the

Idaho Department of Correction; KEVIN

KEMPF, in his official capacity as

Division Chief of Operations of the Idaho

Department of Correction,

                     Defendants - Appellees.

Before: KOZINSKI, Chief Judge, REINHARDT and BERZON, Circuit Judges.

The opinion filed on June 8, 2012 is hereby amended by the insertion of a

footnote after line 14 of page 3, reading as follows: “Although the State was at fault,

the plaintiffs, as noted by the district court, could have mitigated this situation by

filing the lawsuit earlier, because they had notice as of February 2012 that the State

believed it was in compliance with California First Amendment Coalition.”


